Drony, czyli bezzałogowe statki powietrzne, w ostatnich latach zrewolucjonizowały wiele branż. Technologia ich wytwarzania stała się na tyle nisko-kosztowa, że zakup amatorskiego drona to wydatek na każdą kieszeń. Z kolei profesjonaliści zajmujący się fotografią lub filmowaniem, bez problemu mogą sobie pozwolić na zakup sprzętu o dużo lepszych parametrach. Do tego dochodzi postępująca miniaturyzacja urządzeń foto i video – rejestratory wysokiej jakości są niewielkie i lekkie. Dzięki temu można je montować na dronach. To zaś pozwala tanio robić zdjęcia i nagrania z “lotu ptaka”.
Taka perspektywa – z góry – świetnie sprawdza się w sprzedaży nieruchomości. Jest to coraz istotniejszy element marketingu tej branży. Według różnych badań skuteczność ofert nieruchomościowych z materiałami z drona jest o kilkanaście do kilkudziesięciu procent wyższa niż ofert bez takich zdjęć lub nagrań. To sprawia, iż rzeczywiście warto zainteresować się wzbogaceniem ogłoszenia o foto lub wideo robione z wysokiego pułapu.
Przy jakich nieruchomościach przyda się dron?
Pierwotnie nagrania i fotografie robione z drona wykorzystywane były głównie przy dużych nieruchomościach, takich jak chociażby obiekty przemysłowe czy wielkoobszarowe działki. Wynikało to zarówno z kosztu usługi, jak i konieczności poświęcenia większej ilości czasu na przygotowanie oferty. Jednak stopniowo drony zaczęły stawać się coraz bardziej powszechne i dzięki temu obecnie wykorzystuje się je również na tej części rynku nieruchomości, która dotyczy zwykłego, indywidualnego konsumenta.
Reklama: Swoje ogłoszenia zawsze wystawiam tutaj mieszkania Piotrków Trybunalski , a także tutaj mieszkania Poznań. Pełno telefonów oraz wiadomości od klientów którzy pragną zobaczyć moje mieszkanie.
Rosnąca popularność dronów w branży nieruchomości wynika z tego, że w bardzo istotnym stopniu podnoszą one wartość informacyjną oferty. Dzięki temu przyciągają uwagę większej liczby osób, co przekłada się na możliwość szybszej sprzedaży.
Dron może posłużyć zarówno do zrobienia materiału wideo, jak i fotografii. Obydwa te typy mediów pozwolą potencjalnemu klientowi dokładniej poznać nieruchomość. Przede wszystkim chodzi o możliwość spojrzenia na nią jako całość (co często nie jest możliwe chociażby w mieście, przy gęstej zabudowie). Do tego multimedia z lotu ptaka pokazują także otoczenie nieruchomości. Jest to bardzo ważna rzecz dla kupującego – widzi bezpośrednie i dalsze sąsiedztwo, może dzięki temu zobaczyć, co jest obok, w jakich odległościach, gdzie znajdują się ulice, drogi dojazdowe, przystanki, stacje itp.
Nawet najlepszy opis oraz profesjonalne zdjęcia robione z poziomu gruntu nie pozwalają uzyskać tak pełnej informacji o otoczeniu nieruchomości, jak zdjęcia lub nagrania z drona. Jest to istotne w przypadku wszystkich typów nieruchomości:
- w ofercie mieszkania klient dowie się, jak wyglądają sąsiednie bloki, gdzie są osiedlowe ulice, gdzie główne arterie oraz tereny zielone;
- w ofercie domu klient pozna dokładny zarys działki oraz bezpośrednie sąsiedztwo, dowie się, gdzie są wytyczone drogi dojazdowe i zobaczy, jaki jest ich standard;
- w ofercie działki klient zobaczy stan działki, czy jest mocno zarośnięta, jak jest wkomponowana w otoczenie, czy można do niej bez problemu dojechać.
Materiały z drona nie tylko zwiększają atrakcyjność oferty, ale też oszczędzają czas zarówno sprzedającego, jak i kupującego. Klient dzięki nim otrzymuje pełniejszą informację, co w wielu przypadkach uchroni nas przed spotkaniami i rozmowami z osobami, które koniec końców nie będą zainteresowane zakupem ze względu na cechy nieruchomości nie ujawnione w ogłoszeniu.